Warning: Creating default object from empty value in /home/rgre4801/public_html/wp-includes/ms-load.php on line 138
Te distrezi când colectezi! | Asociatia GreenGate Asociatia GreenGate

Te distrezi când colectezi!

afis1

Program de informare şi educare ecologică “Te distrezi când colectezi!”, jud. Gorj

Judeţul Gorj face parte din regiunea istorică Oltenia şi reprezintă o importantă regiune turistică a ţării, o zonă de tranzit între Banat şi Muntenia ce include una dintre cele mai cunoscute zone naturale protejate (din punct de vedere speologic şi turistic) ale ţării: Valea Sohodolului.

Cheile, peşterile şi diferitele formaţiuni naturale din această zonă atrag în fiecare an un număr foarte mare de turişti atât din ţară, cât şi din străinătate şi joacă un rol vital în economia locală, în ceea ce priveşte veniturile obţinute de sectorul turismului şi al serviciilor. Prin urmare, protejarea obiectivelor naturale din Valea Sohodolului, păstrarea curăţeniei în această zonă este esenţială pentru menţinerea potenţialului turistic al regiunii, pentru neafectarea circuitului turistic al ţării şi pentru dezvoltarea economică a judeţului.

Numărul mare de turişti pe care zona îi atrage, mulţi dintre aceştia venind frecvent din localităţile din apropiere, cum este cazul reşedinţei de judeţ (Târgu Jiu), dau naştere însă unei realităţi nedorite, o realitate care generează tot mai multe efecte negative asupra mediului înconjurător: prezenţa din a ce în ce mai multe deşeuri şi distrugerea mediului înconjurător etc.

Informarea deficitară a locuitorilor din această zonă (în special a celor din oraşele mari ale judeţului), lipsa conştientizării importanţei protejării naturii încă de la vârste mici (din perioada de formare) încurajează poluarea şi creşterea impactului acestui fenomen de la an la an, lucru de natură să afecteze nu doar integritatea mediului înconjurător, ci şi sănătatea turiştilor ce vizitează această zonă (copii şi adulţi). Prin urmare, pentru a putea obţine un efect pe termen lung, acţiunile de conştientizare trebuie să se concentreze pe acea componentă care poate schimba comportamentele şi atitudinea faţă de mediul înconjurător (educaţia) şi să se adreseze acelor publicuri-ţintă de care va depinde pentru mult timp starea mediului înconjură

Necesitatea demarării acţiunii de conştientizare şi a transmiterii mesajelor educative în primul rând către acest public principal (tinerii şi persoanelor active cu care aceştia interacţionează direct în mod frecvent) este dovedită de mai multe argumente atât cantitative, cât şi calitative.

Lasă un răspuns

*